Connect with us

algemeen

Kijkers van Married at First Sight hebben genoeg van Olof: “Lieverd, dit werkt niet zo”

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Kijkers zetten vraagtekens bij Olof in Married at First Sight: ‘Lieverd, schat… even rustig aan!’

Het nieuwe seizoen van Married at First Sight is nog maar net begonnen, maar de kijkers hebben hun mening over de kandidaten alweer klaar. Na de eerste indrukken van Femke, die met haar verschijning meteen veel indruk maakte, is het nu vooral Olof die de tongen losmaakt op sociale media. En nee, dat komt niet door zijn looks, maar door zijn… taalgebruik. De Brabantse charmeur strooit namelijk al vanaf minuut één met koosnaampjes als ‘lieverd’ en ‘schat’. Lief bedoeld, ongetwijfeld, maar voor veel kijkers voelt het allemaal nét iets te veel van het goede.

Vlotte babbel of té aanwezig?

Olof, die met zijn brede glimlach en relaxte houding aanvankelijk als een gezellige gast werd gezien, laat er geen gras over groeien. Tijdens zijn eerste momenten met Femke noemt hij haar consequent ‘lieverd’, ‘schat’ en ‘moppie’. Terwijl ze elkaar nog maar net kennen, lijkt Olof het al te zien zitten. Té enthousiast, vinden sommigen. “Geef die man een rem,” klinkt het op X (voorheen Twitter). De kijkers lijken verdeeld over zijn aanpak: is dit nu pure spontaniteit of slaat hij de plank compleet mis?

Femke blijft rustig onder het ‘moppie’

Wat opvalt, is dat Femke zelf zich opvallend rustig en ingetogen opstelt. Waar Olof het liefst bij elke zin een koosnaam toevoegt, houdt zij het bescheiden en afwachtend. Haar lichaamstaal straalt niet direct ongemak uit, maar echt enthousiast lijkt ze ook niet te worden van het constante ‘lieverd’-bombardement. Tijdens het diner na hun trouwceremonie zit Femke netjes rechtop, glimlacht vriendelijk, maar het is duidelijk dat ze nog moet wennen aan haar nieuwe echtgenoot en diens communicatiestijl.

De sociale media ontploffen: ‘Hij kent haar nog geen uur!’

Op sociale media regent het reacties van kijkers die zich afvragen of Olof beseft dat hij pas net getrouwd is met iemand die hij nog nooit eerder heeft ontmoet. “Waarom noemt hij haar na vijf minuten al ‘mijn schatje’?!” vraagt iemand zich af. Een ander schrijft: “Olof is meer verliefd op het idee van trouwen dan op Femke zelf. Laat het eerst een beetje groeien, man!”

Op X lezen we onder meer:

  • “Olof is … uuuuh… best camera-geil, vind ik. En de hele tijd dat ‘lieverd’…. Nope, not feeling it. #MAFS”

  • “Lieverd, mop, toppie… hij is net een André van Duin-typetje. #mafs”

  • “Als Olof nog één keer ‘moppie’ zegt, gooi ik m’n afstandsbediening door de kamer. #mafsnl”

De uitspraken zijn soms hard, maar geven goed weer hoe intens mensen meeleven met het programma. MAFS blijft een emotionele achtbaan, ook voor de kijkers thuis.

Is Olof gewoon zenuwachtig?

Het is natuurlijk ook goed mogelijk dat Olof gewoon heel nerveus is. Je trouwt immers op nationale televisie met een volslagen onbekende. Niet iedereen weet in zo’n situatie hoe hij zich moet gedragen. Koosnaampjes gebruiken kan een manier zijn om wat ongemak te maskeren of een connectie te forceren. Misschien probeert hij oprecht lief en warm over te komen, maar slaat hij net even door.

Een andere kijker nuanceert het dan ook: “Misschien is dit gewoon zijn manier om het ijs te breken. Hij bedoelt het vast goed.” Toch blijven velen erbij dat het beter zou zijn als Olof wat meer de tijd neemt om Femke écht te leren kennen, voordat hij haar op het podium van de liefde bombardeert met bijnamen.

Match met een spanningsveld?

Waar het bij sommige koppels meteen lijkt te klikken, lijkt er bij Olof en Femke een bepaalde spanning te hangen. Niet per se negatieve spanning, maar eerder een verschil in tempo en benadering. Femke lijkt de situatie stap voor stap te willen aftasten, terwijl Olof er meteen met open vizier induikt. Dat kan mooi zijn – maar ook botsen, als het niet in balans blijft.

Een kijker verwoordt het mooi: “Het is alsof zij een slowburn romance wil en hij een romantische komedie met een happy ending in aflevering 1.” En dat typeert wellicht precies het verschil tussen de twee karakters.

RTL preview zorgt voor extra speculaties

Wat de situatie nog interessanter maakt, is dat RTL eerder een lange preview deelde van het nieuwe seizoen. In die beelden is een zichtbaar emotionele Olof te zien, die in een telefoongesprek zegt: “Ze wil heel graag een koningin zijn, maar dan denk ik soms: ja, je bent ook echt een dramaqueen.” Een uitspraak die veel kijkers bijblijft. Want was dit over Femke? En is hun huwelijk dan al op de klippen gelopen?

De reacties op X zijn duidelijk:

  • “Femke is the run-away bride. Deze twee gaan uit elkaar. #mafs”

  • “Olof en Femke, de eerste mismatch in de maak. #mafs”

  • “Nou, je hoeft niet meer te kijken. Door die lange intro weet je alles al. #spoileralert”

RTL heeft hiermee misschien onbedoeld al iets te veel verklapt. Want als de preview klopt, dan zijn er mogelijk turbulente tijden op komst voor het kersverse stel.

Toch een vleugje hoop?

Ondanks de kritische reacties, zijn er ook fans die het koppel nog niet hebben afgeschreven. “Misschien heeft Olof gewoon even een zetje nodig om zijn enthousiasme te doseren,” schrijft iemand hoopvol. En: “Laat ze gewoon op huwelijksreis gaan en elkaar écht leren kennen. Misschien komt het dan alsnog goed.”

Want eerlijk is eerlijk: in eerdere seizoenen van Married at First Sight zagen we vaker dat stellen met een moeizame start uiteindelijk tóch bleven plakken. Chemie laat zich niet altijd in de eerste aflevering vatten.

Wie is Olof eigenlijk?

Olof is een goedlachse Brabander met een positieve instelling en een open hart. Volgens de experts was hij op zoek naar iemand die hem zowel ruimte als liefde kan geven. Zijn enthousiasme is misschien wat overweldigend, maar het komt voort uit oprechte betrokkenheid. Zijn bedoelingen zijn goed – nu is het de vraag of hij de juiste toon weet te vinden.

Femke daarentegen is een sterke vrouw, die weet wat ze wil. Ze straalt rust uit en lijkt behoefte te hebben aan iemand die haar aanvult, maar ook de ruimte geeft om zich op haar eigen tempo te binden. Als Olof dat weet aan te voelen, zou er best een mooie klik kunnen ontstaan.

Samenvattend

De eerste indrukken van Olof roepen bij kijkers vooral vraagtekens op. Zijn overvloedige gebruik van koosnaampjes en zijn enthousiaste houding zijn voor sommigen aandoenlijk, maar voor anderen juist een beetje te veel van het goede. Toch is het nog vroeg in het seizoen. Misschien is Olof gewoon een tikkeltje overrompeld door het avontuur waarin hij is gestapt.

 

Wat de toekomst brengt voor Olof en Femke? Dat moet nog blijken. Voor nu blijft het bij veel gespeculeer en hopen we vooral dat de twee een manier vinden om elkaar écht te ontmoeten – los van camera’s, koosnaampjes en verwachtingen. Want wie weet? Achter het ‘moppie, moppie, moppie’ schuilt misschien wel een hart van goud.

Charlotte de Vries (1990) is een ervaren journalist en redactrice met een specialisatie in maatschappelijke trends en digitale cultuur. Na haar studie Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam begon ze haar carrière bij een toonaangevend mediaplatform, waar ze zich verdiepte in de impact van technologie op de samenleving. Met haar scherpe analytische blik en talent voor storytelling groeide ze uit tot een invloedrijke stem in de journalistiek. Charlotte heeft gewerkt voor diverse nationale en internationale nieuwsmedia en is een vaste columnist bij meerdere opiniebladen. Haar focus ligt op sociale media, online desinformatie en de invloed van AI op journalistiek. Sinds 2024 is Charlotte een belangrijke kracht binnen ons redactieteam. Ze staat bekend om haar diepgravende achtergrondverhalen en scherpe interviews met experts. Naast haar werk als journalist geeft ze lezingen over digitale ethiek en mediageletterdheid. In haar vrije tijd is Charlotte een liefhebber van literatuur en stedentrips. Ze gelooft in de kracht van onafhankelijke journalistiek en zet zich in om complexe onderwerpen toegankelijk te maken voor een breed publiek.