Connect with us

BN'ers

Leestip: Drugsverslaving op werkvloer LINDA. brengt Linda de Mol diep in de problemen

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Linda de Mol heeft sinds 2003 haar eigen tijdschrift LINDA. De bedrijfscultuur van dit mediabedrijf is echter behoorlijk ongezond. Achter de schermen bij LINDA ben je natuurlijk verslaafd. Het is duidelijk dat ze geobsedeerd zijn door succes. Creatief Directeur Jildou van der Bijl spreekt in het NPO Radio 1-programma “De Perstribune”. “Succes kan verslavend zijn, en dan begin je te denken dat de manier waarop je dingen doet de beste manier is”, zei Jim Dou.

Als je denkt: we zijn zo succesvol omdat iedereen zo hard werkt, we gaan altijd voor die tien en het is nooit goed genoeg, dan leidt dat ook tot een heel ongezonde bedrijfscultuur. Dit is waar we zijn. \”Het is onduidelijk of Linda zelf heeft bijgedragen aan deze ongezonde bedrijfscultuur. Linda is echter eindverantwoordelijk voor haar eigen bedrijf, net als John de Mol van The Voice.

Mediabedrijf Linda de Mol onder vuur

Linda is het afgelopen jaar veel aangevallen. Dat komt natuurlijk omdat haar (ex)vriend Jeroen Rietbergen oftewel Vieze Jeroentje een van de hoofdpersonen was in het grote The Voice-schandaal. Broeder John is verantwoordelijk voor al het misbruik in en rond zijn regeling. Er zijn echter ook velen die vinden dat Linda eerder had kunnen en moeten ingrijpen. Volgens critici zijn er al berichten dat Linda daar iets aan moet doen. Onlangs werden Linda en Jaylen weer gezien op een terras in Parijs. Linda vertelde destijds dat ze nog het een en ander samen moesten regelen. Velen dachten dat dit de reputatie van Linda zou kunnen schaden. Het grootste deel van haar carrière is voorbij.

Charlotte de Vries (1990) is een ervaren journalist en redactrice met een specialisatie in maatschappelijke trends en digitale cultuur. Na haar studie Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam begon ze haar carrière bij een toonaangevend mediaplatform, waar ze zich verdiepte in de impact van technologie op de samenleving. Met haar scherpe analytische blik en talent voor storytelling groeide ze uit tot een invloedrijke stem in de journalistiek. Charlotte heeft gewerkt voor diverse nationale en internationale nieuwsmedia en is een vaste columnist bij meerdere opiniebladen. Haar focus ligt op sociale media, online desinformatie en de invloed van AI op journalistiek. Sinds 2024 is Charlotte een belangrijke kracht binnen ons redactieteam. Ze staat bekend om haar diepgravende achtergrondverhalen en scherpe interviews met experts. Naast haar werk als journalist geeft ze lezingen over digitale ethiek en mediageletterdheid. In haar vrije tijd is Charlotte een liefhebber van literatuur en stedentrips. Ze gelooft in de kracht van onafhankelijke journalistiek en zet zich in om complexe onderwerpen toegankelijk te maken voor een breed publiek.