BN'ers
Dit bizarre bedrag verdient zanger Dries Roelvink met zijn ballen bij de Jumbo
Dries Roelvink, de onverschrokken volkszanger, lijkt zijn handen te hebben uitgestoken naar een nieuw lucratief project.
En dit keer heeft hij niemand minder dan supermarktgigant Jumbo
aan zijn zijde weten te krijgen. Maar wat brengt deze bijzondere
samenwerking eigenlijk op?
Is het een kwestie van een fooi of kan Dries zich in de handen
wrijven vanwege duizelingwekkende bedragen?
Tijdens een interview met radiozender 538 onthult Dries enkele
sappige details over het succes van zijn samenwerking met
Jumbo.
“Volgens Jumbo zijn de gehaktballen niet aan te slepen,”
verklaart hij met een glinstering in zijn ogen.
“Mensen sturen me zelfs berichtjes dat ze bij Jumbo zijn geweest
en de schappen leeg waren. Soms duurt het maar één of twee dagen
voordat ze weer worden aangevuld.”
Maar laten we het hebben over de financiële kant van het
verhaal. Wat verdient Dries eigenlijk met deze smakelijke
samenwerking?
“Natuurlijk kan ik geen exacte bedragen noemen,” fluistert hij
mysterieus. “Maar mijn manager heeft me verteld dat we ‘een aardig
zakcentje per bakje’ ontvangen.
In eerste instantie dacht ik dat het niet zo veel zou zijn, maar
als je bedenkt dat er maar liefst 700 Jumbo-winkels zijn en elk van
hen dagelijks een behoorlijk aantal bakjes verkoopt…”
Onze rekenwonders gaan meteen aan de slag. “Als elke
Jumbo-winkel bijvoorbeeld vijf bakjes per dag verkoopt,” stellen ze
voor, “dan hebben we het over een aanzienlijke hoeveelheid.”
Dries knikt instemmend en glimlacht. “Laten we zeggen dat het
per bakje ergens tussen de 30 en 40 cent ligt,” onthult hij.
Onze rekenaars gaan vliegensvlug verder: “Dat zou betekenen dat
Dries per dag een mooi bedrag van zo’n 1.500 euro verdient.”
Dries kan zijn enthousiasme nauwelijks verbergen: “Precies, dat
is per week…”
Maar hoe lang kunnen we genieten van deze smakelijke
samenwerking? “Ik hoop oprecht dat de gehaktballen nog wel zo’n 25
jaar in de schappen van Jumbo zullen prijken,” grapt Dries, terwijl
hij een knipoog geeft.
“Een kwart eeuw lang plezier van mijn heerlijke ballen, dat zou
fantastisch zijn!”
Het succes van Dries beperkt zich echter niet alleen tot zijn
samenwerking met Jumbo. Wie herinnert zich niet de legendarische
ANWB-reclame waarin Dries schitterde in zijn opvallende gele
zwembroek?
In een recentelijk interview licht hij een tipje van de sluier
op over de financiële kant van die deal.
“Die reclame heeft me destijds een aardige duit opgeleverd,
namelijk zo’n 70.000 euro,” biecht hij op.