Connect with us

Actueel

B&B Vol Liefde-Els is woedend op De Telegraaf: ´Ik eis excuses!´

De voormalig B&B Vol Liefde-deelnemer Els is furieus op De Telegraaf na de uitspraken die journalist Jan Uriot deed in zijn rubriek Wat Vindt Jan?. In de uitzending beweert Jan dat het personeel van KLM niet te spreken is over het aangekondigde boek van Els, waarin zij haar ervaringen als stewardess zou delen. Deze uitspraken schoten Els in het verkeerde keelgat, en ze eist nu publiekelijk excuses van de krant via haar Instagram Stories.

Het Boek van Els

Recentelijk heeft Els aangekondigd dat ze bezig is met het schrijven van een boek. Dit boek, dat niet gaat over haar deelname aan de populaire realityshow B&B Vol Liefde, richt zich volledig op haar tijd als stewardess bij KLM. Dit nieuws zorgde meteen voor veel enthousiasme onder haar fans, die benieuwd zijn naar de verhalen die Els te vertellen heeft. De luchtvaartwereld is immers voor velen een fascinerende plek, en Els heeft in de loop der jaren ongetwijfeld heel wat bijzondere ervaringen opgedaan tijdens haar vluchten over de hele wereld.

Toch blijkt niet iedereen blij te zijn met het vooruitzicht van dit boek. Volgens Jan Uriot van De Telegraaf zou het personeel van KLM helemaal niet zitten te wachten op de onthullingen die Els mogelijk in haar boek gaat doen. Dit nieuws bracht direct een stroom van reacties teweeg, waarbij veel mensen zich afvroegen wat er precies in het boek komt te staan en waarom het personeel van KLM hier zo’n moeite mee zou hebben.

De Uitspraken van Jan Uriot

In de rubriek Wat Vindt Jan? doet Jan Uriot uit de doeken dat hij zelf twee stewardessen in zijn vriendenkring heeft, waarvan een van hen zelfs met Els heeft gevlogen. Volgens Jan zouden deze stewardessen niet blij zijn met de mogelijke onthullingen in Els’ boek. “Ze zeggen allebei: ‘Dat willen wij helemaal niet, want waar gaat ze het over hebben? Ze gaat het niet over zuurstofmaskers hebben’,” aldus Jan in de uitzending.

Jan suggereert dat Els in haar boek waarschijnlijk niet gaat schrijven over de technische aspecten van het werk, zoals de veiligheidsprocedures of het gebruik van zuurstofmaskers tijdens noodsituaties. In plaats daarvan vreest het KLM-personeel dat Els vooral persoonlijke verhalen en mogelijk schandalen zal onthullen die zich tijdens de vluchten hebben afgespeeld. Dit idee zit het personeel van KLM volgens Jan behoorlijk dwars. Volgens zijn bronnen zitten ze niet te wachten op een boek dat de interne keuken van KLM blootlegt en zijn er zorgen over de reputatie van het bedrijf.

De Mogelijke Impact van Het Boek

De zorgen van het KLM-personeel, zoals die door Jan Uriot worden geuit, lijken vooral voort te komen uit angst voor wat Els precies zal onthullen. Het werken als stewardess brengt een unieke dynamiek met zich mee: lange vluchten, wisselende bemanningen en een constante interactie met passagiers van over de hele wereld. Dit zorgt zonder twijfel voor bijzondere ervaringen, maar wellicht ook voor situaties die niet iedereen zomaar naar buiten wil brengen.

Hoewel het niet duidelijk is of Els van plan is om gevoelige of controversiële zaken in haar boek te bespreken, zorgt de angst voor negatieve publiciteit er blijkbaar voor dat sommige (voormalige) collega’s liever zouden zien dat het boek niet verschijnt. Daarnaast speelt mogelijk de reputatie van KLM zelf een rol. Als een voormalig werknemer met details over het werk naar buiten komt, kan dit negatieve gevolgen hebben voor het imago van de luchtvaartmaatschappij.

Els’ Woedende Reactie

De uitspraken van Jan Uriot en de insinuaties over haar boek hebben Els echter flink kwaad gemaakt. In een emotionele reactie op haar Instagram Stories liet ze weten dat ze absoluut niet gediend is van de uitspraken van De Telegraaf. Volgens haar zijn de beweringen van Jan Uriot onjuist en veroorzaken ze onnodige onrust onder haar volgers en het KLM-personeel. Ze is van mening dat de krant haar onrecht heeft aangedaan door deze informatie naar buiten te brengen zonder haar kant van het verhaal te horen.

“Ik eis excuses!” schrijft Els in haar Instagram Stories. Ze geeft de krant 24 uur de tijd om met een rectificatie te komen en de bewuste aflevering van de rubriek Wat Vindt Jan? offline te halen. Tot op heden is er echter nog geen reactie gekomen vanuit De Telegraaf, en de rubriek is nog steeds te vinden op hun website. Dit heeft de woede van Els alleen maar verder aangewakkerd, en het lijkt erop dat ze niet van plan is om deze kwestie zomaar te laten rusten.

Wat Staat Er Echt in Het Boek?

Hoewel er veel speculaties zijn over de inhoud van Els’ boek, is tot op heden weinig bekend over wat ze precies gaat onthullen. Het is duidelijk dat Els haar boek wil wijden aan haar tijd als stewardess bij KLM, maar of dit betekent dat ze ook schokkende of controversiële verhalen gaat delen, is nog maar de vraag. Voor haar fans is het in ieder geval een spannende tijd, en velen kijken ernaar uit om het boek te lezen en meer te weten te komen over haar avonturen in de luchtvaartwereld.

Voor KLM en haar (oud-)collega’s is het echter een ander verhaal. De luchtvaartindustrie is van oudsher een gesloten wereld, waarin medewerkers vaak jarenlang samen werken en vertrouwelijke informatie niet zomaar naar buiten wordt gebracht. Het vooruitzicht dat een voormalig collega mogelijk uit de school klapt over interne zaken, kan voor veel onrust zorgen. Dit lijkt dan ook de reden te zijn waarom sommige personeelsleden zich niet prettig voelen bij de publicatie van het boek.

De Toekomst van Els en Haar Boek

De commotie rondom Els en haar boek heeft duidelijk de aandacht getrokken, zowel van haar fans als van de media. De vraag is nu hoe De Telegraaf zal reageren op de eisen van Els. Zal de krant een rectificatie plaatsen en excuses aanbieden, of blijft de rubriek online staan? En wat betekent dit voor de verdere ontwikkeling van het boek?

Els lijkt vastbesloten om door te gaan met haar project en haar ervaringen als stewardess met de wereld te delen. Voor haar is het schrijven van het boek een kans om haar verhaal te vertellen en een inkijkje te geven in een wereld die voor velen onbekend is. Of dit boek echt de onthullingen bevat waar sommigen bang voor zijn, zal pas duidelijk worden wanneer het in de winkels ligt.

Wat wel duidelijk is, is dat de situatie een flinke discussie heeft losgemaakt over privacy, werkethiek en de grenzen van openhartigheid. Els staat niet alleen in haar strijd voor wat zij als haar recht beschouwt om haar ervaringen te delen, maar moet ook rekening houden met de gevoeligheden van haar voormalige collega’s en de luchtvaartmaatschappij waarvoor ze jarenlang heeft gewerkt.

Conclusie

De rel tussen B&B Vol Liefde-deelnemer Els en De Telegraaf is een gevolg van de spanningen die zijn ontstaan rondom de aankondiging van haar boek over haar tijd als stewardess bij KLM. Waar haar fans enthousiast zijn over de komst van het boek, vrezen haar voormalige collega’s bij KLM voor de inhoud en mogelijke onthullingen. De uitspraken van Jan Uriot in De Telegraaf hebben de situatie alleen maar verder doen escaleren, en Els eist nu excuses van de krant.

Of die excuses er zullen komen, en wat er precies in het boek zal staan, blijft voorlopig nog onduidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat deze kwestie nog niet ten einde is. Els lijkt vastbesloten om haar verhaal te delen, terwijl de betrokken partijen nog in onzekerheid verkeren over wat er precies naar buiten zal komen. Het is wachten op verdere ontwikkelingen, zowel rondom het boek als de reactie van De Telegraaf op de eis van Elst.