algemeen
Catherine Keyl loopt woedend door straten: ´Pisnijdig op pakketbezorger!´

Catherine Keyl heeft zich afgelopen week flink kwaad gemaakt op PostNL. De 78-jarige presentatrice was in alle staten toen ze erachter kwam dat een pakketje, waar ze de hele dag op had gewacht, helemaal niet was bezorgd. Woest liep ze door haar woonplaats Naarden, op zoek naar het mysterieuze pakket, en uiteindelijk besloot ze haar frustratie van zich af te schrijven in een column.
Wachten op een pakketje
Het begon allemaal toen Catherine een mail ontving met de aankondiging dat haar pakketje die dag zou worden geleverd. Vol verwachting hield ze de straat in de gaten en zag ze de PostNL-bus aankomen. Maar tot haar verbijstering stopte de bezorger niet en reed hij zonder te stoppen door.
,,Tien minuten later krijg ik een mail dat ik ‘helaas niet thuis was’,” schrijft Catherine in haar column voor Vrouw. ,,Nou, dat moet je niet tegen mij zeggen, want ik was gewoon thuis! Ik was woest.”
Niet de enige met klachten
Catherine besloot verhaal te halen bij haar buren en ontdekte dat ze lang niet de enige was met dit probleem. ,,Als ik, woest, mijn ervaring aan de buren vertel, kijkt niemand ervan op: ze hebben allemaal al eens hetzelfde meegemaakt.”
Het is een probleem waar veel mensen in Nederland tegenaan lopen: pakketbezorgers die niet aanbellen en vervolgens doodleuk melden dat de ontvanger niet thuis was. Sociale media staan vol met soortgelijke klachten, en Catherine’s verhaal voegt zich moeiteloos in dat rijtje.
Op zoek naar het verdwenen pakket
Wat de situatie nog verwarrender maakte, was het volgende mailtje dat Catherine ontving. Hierin stond dat haar pakketje was afgegeven bij de buren. Maar bij welke buren? Niemand wist van iets. ,,Dus loop ik als een Jehova’s Getuige aan te bellen bij mij totaal onbekende mensen in de straat. Niemand weet iets.”
Het moet voor die buren een flinke verrassing zijn geweest om opeens een woedende Catherine Keyl op de stoep te hebben. En het werd nog vreemder: na al haar speurwerk kreeg Catherine opnieuw een mail, dit keer met de mededeling dat het pakketje alsnog bezorgd zou worden.
“Een wanprestatie!”
De conclusie van Catherine is duidelijk: PostNL levert volgens haar structureel een slechte service. ,,Deze mensen leveren dag in, dag uit een wanprestatie!” schrijft ze verontwaardigd.
Ze is zeker niet de enige BN’er die zich stoort aan de gebrekkige service van pakketbezorgers. Eerder uitten ook anderen hun frustratie over bezorgers die pakketten achteloos voor de deur achterlaten, verkeerde adressen gebruiken of simpelweg niet de moeite nemen om aan te bellen.
Een groter probleem?
Het probleem dat Catherine beschrijft, lijkt een steeds vaker voorkomende klacht te zijn. Consumentenorganisaties en online fora staan vol met klachten over pakketbezorging. Mensen klagen over zoekgeraakte pakketten, onduidelijke bezorgberichten en bezorgers die simpelweg niet de moeite nemen om fatsoenlijk aan te bellen.
PostNL heeft in het verleden aangegeven dat de enorme werkdruk op bezorgers een van de oorzaken kan zijn van deze problemen. Toch blijft het een kwalijke zaak, zeker als klanten hierdoor tijd en energie verspillen aan het zoeken naar hun bestellingen.
Komt er een oplossing?
Of Catherine een reactie van PostNL zal krijgen, is nog maar de vraag. Het zou niet de eerste keer zijn dat een bekende Nederlander zich beklaagt over de service van het postbedrijf. Misschien zet haar column de discussie opnieuw op scherp en worden er maatregelen genomen om deze ergernissen te verminderen.
Voor nu lijkt het erop dat Catherine voorlopig nog met argusogen naar de PostNL-bus zal kijken, hopend dat haar pakketten voortaan wel gewoon worden afgeleverd.
