Connect with us

Actueel

Onvrede onder klanten van Albert Heijn door maatregel om contanten niet meer te accepteren!

Vandaag de dag geven steeds meer mensen de voorkeur aan hun pinpas en zien we steeds minder contant geld in omloop.

Dit heeft deels te maken met het feit dat veel winkels terughoudend zijn geworden als het gaat om contante betalingen.

Vooral voor ouderen in ons land kan het vervelend zijn dat veel transacties tegenwoordig digitaal worden uitgevoerd en dat contant geld op veel plaatsen niet meer wordt geaccepteerd.

Aan het einde van deze maand zal de supermarktketen Albert Heijn stoppen met het uitbetalen van koopzegels in contant geld.

Vanaf volgende maand kunnen klanten ervoor kiezen om het gespaarde bedrag op hun rekening bij te schrijven via retourpinnen, of ze kunnen het bedrag laten aftrekken van hun boodschappen.

De koopzegels van Albert Heijn bestaan al sinds 1955, en in 2021 besloot de supermarktketen om te stoppen met de fysieke plakboekjes voor de zegels.

Albert Heijn geeft de voorkeur aan digitaal sparen en de nieuwe uitbetalingsmethode vanwege het gemak en vooral de veiligheid.

Het is opvallend dat steeds meer bedrijven ervoor kiezen om contant geld niet langer te accepteren, zoals het geval is bij Avonturenpark Hellendoorn, waar geen contant geld meer wordt geaccepteerd.

Deze ontwikkelingen en keuzes hebben geleid tot bezorgdheid onder veel mensen. Sommigen vragen zich af of Albert Heijn nu ook bepaalt of zij contant geld in hun portemonnee mogen hebben.

Anderen maken zich zorgen over het feit dat een wettig betaalmiddel steeds vaker wordt geweigerd en dat alles steeds meer digitaal wordt, waardoor er minder contant geld in omloop is.

Sommigen weigeren zelfs te pinnen bij zelfscankassa’s en benadrukken dat deze ontwikkelingen banen kosten.

Natuurlijk zijn er ook voorstanders van de nieuwe aanpak, die het gemak en de veiligheid van digitaal sparen en betalen benadrukken.