Connect with us

Actueel

Noor (42): ”Niemand weet dat ik de hele dag door alc0hol drink op mijn werk”

Avatar foto

Gepubliceerd

op

De 42-jarige Noor beweert dat ze een buitengewoon saaie baan heeft. Om de dag door te komen op het werk, drinkt ze de hele dag door alc0hol.

“Ik zou niet weten hoe ik anders de dag op kantoor moet doorkomen. Stiekem is het eigenlijk ook wel leuk.”

W0dka
In een lezersrubriek van het tijdschrift Libellen doet Noor haar opvallende onthulling. Haar naam is fictief, omdat ze niet ontdekt wil worden.

“Niemand weet dat ik de hele dag door alc0hol drink op mijn werk.”

“Drank is gemakkelijk onopgemerkt mee te nemen naar kantoor. Elke ochtend doe ik w0dka in een thermosfles met koffie of sinaasappelsap. Die zet ik in de la van mijn bureau.”

“W0dka heeft geen sterke geur en het geeft me een aangename, warme r0es. ’s Middags neem ik twee colaflesjes mee, die ik van tevoren vul met w0dka of g!n.

Ik heb altijd snoepjes bij me voor een frisse adem, voor het geval een collega komt praten. Ook heb ik altijd een fles water of thee op mijn bureau staan.”

Openbaar vervoer
“Drie dagen per week ga ik met het openbaar vervoer naar mijn werk. Eerst reed ik met de auto, maar meestal was ik aan het einde van de dag compleet dr0nken.”

“Dan kan ik lekker slapen in de bus. Kijk, ik heb een ontzettend saaie baan op de klantenservice van een internationaal bedrijf. Ik doe niet veel meer dan kl*chten aanhoren. Het oplossen van problemen interesseert me niet en hoeft ook niet. Ik hoef die zeurende mensen alleen maar door te verbinden.”

“De tijd gaat ontzettend traag voorbij. Door het drinken moet ik vaak lachen om de kl*chten. Het maakt me eigenlijk wel vrolijk om te zien hoe serieus ze dan praten.”

Burn-0ut
“Vroeger werkte ik in de communicatie. Toen kreeg ik een burn-0ut en zat ik drie jaar thuis. Ik heb deze baan aangenomen om te zien of ik weer kan werken.”

“Het is saai en frustrerend, maar het is precies wat ik aankan. Ik word ook goed betaald en heb verder met niemand veel te maken. Het is eigenlijk erg dubbel. Ik doe dit werk omdat het me rust en regelmaat geeft. Iets waardoor ik mijn bed uit moet.”

“Ondertussen verveel ik me te pletter. De helft van de dag zit ik dr0nken aan mijn bureau. Dat is het punt: ik wil eigenlijk wel iets anders, maar ik ben er nog niet klaar voor.”

Aangesproken
“Twee keer bijna betrapt. Bij een afscheid van een collega was ik zo dr0nken dat ik me misdr0eg. Ik vond het zelf erg grappig, maar mijn manager niet. Een andere keer stond ik bij de koffiemachine te kletsen toen een collega zei dat het leek alsof ik net uit een kroeg kwam.”

“Ik zei dat ik een kater had van de vorige dag. Eigenlijk had ik al vier glazen w0dka-jus op. En dat was pas om 10.00 uur ’s ochtends.”

“Soms schaam ik me wel, maar ik voel ook een enorme spanning. Het is echt een kick: drinken op kantoor is gewoon, ja hoe moet ik het zeggen… uitdagend.”

“Ik hoop dat dit een fase is. Wanneer ik klaar ben voor ander werk, zal ik solliciteren en hoop ik iets te vinden waar ik niet meer hoef te drinken.”

Charlotte de Vries (1990) is een ervaren journalist en redactrice met een specialisatie in maatschappelijke trends en digitale cultuur. Na haar studie Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam begon ze haar carrière bij een toonaangevend mediaplatform, waar ze zich verdiepte in de impact van technologie op de samenleving. Met haar scherpe analytische blik en talent voor storytelling groeide ze uit tot een invloedrijke stem in de journalistiek. Charlotte heeft gewerkt voor diverse nationale en internationale nieuwsmedia en is een vaste columnist bij meerdere opiniebladen. Haar focus ligt op sociale media, online desinformatie en de invloed van AI op journalistiek. Sinds 2024 is Charlotte een belangrijke kracht binnen ons redactieteam. Ze staat bekend om haar diepgravende achtergrondverhalen en scherpe interviews met experts. Naast haar werk als journalist geeft ze lezingen over digitale ethiek en mediageletterdheid. In haar vrije tijd is Charlotte een liefhebber van literatuur en stedentrips. Ze gelooft in de kracht van onafhankelijke journalistiek en zet zich in om complexe onderwerpen toegankelijk te maken voor een breed publiek.